Kies een andere taal om inhoud voor uw locatie te zien:
19.04.2018

Eén webportal voor alle diensten

STILL introduceert ‘STILL neXXt’ digital ecosysteem op CeMAT 2018

De Hamburgse onderneming STILL GmbH benadrukt met het STILL neXXt onlineportaal haar claim om een toonaangevende aanbieder van oplossingen in Intralogistics 4.0 te zijn. Met het nieuwe digitale ecosysteem voorziet het bedrijf in de toekomstige behoeften van klanten in de online economie en genereert ze tegelijkertijd nieuwe digitale bedrijfsmodellen.

micheSoftwareoplossingen maken al vele jaren deel uit van het STILL-portfolio. STILL neXXt maakt het voor het eerst mogelijk om een groot aantal toepassingen met slechts één toegang te besturen - ook vanaf mobiele apparaten. Het resultaat: een aanzienlijke vereenvoudiging van alle intralogistieke materiaal- en data-stromen.

Alles onder handbereik
Met STILL neXXt, het eigen digitale ecosysteem van STILL, kunnen de klanten met slechts één digitale oplossing hun volledige intralogistieke data- en goederenstroom regelen. Bijvoorbeeld voor vlootbeheer: STILL neXXt fleet biedt de mogelijkheid om op intelligente wijze gegevens te verzamelen en te verwerken. Zo kunnen logistieke processen eenvoudiger, sneller en kostenbesparend worden uitgevoerd, ongeacht het aantal en de locatie van de trucks. Eén login is alles dat nodig is om toegang te krijgen tot alle relevante datapools - uiteraard met toegangsautorisatie.


Samenvloeien van gegevens
Vlootbeheer via STILL neXXt fleet is slechts één van de toepassingen in het eigen digitale ecosysteem waar gegevens uit verschillende bronnen samenvloeien: van klanten, industriële trucks, geautomatiseerde systemen of zelfs van externe digitale platforms waarmee klanten samenwerken. Daaronder vallen ook belangrijke parameters van trucks en machines van andere fabrikanten. 
Tijdens de openingspersconferentie van de HANOVER MESSE / CeMAT 2018 benadrukte de voorzitter van de Raad van Bestuur van STILL, Dr. Henry Puhl: "STILL neXXt is een uitgebreid, cross-manufacturer controle- en dialoogplatform waarmee we klanten meer dan ooit in het middelpunt van onze activiteiten plaatsen. Ons doel is een constante dialoog met onze klanten over hun toekomstige behoeften. We zetten zo een continue feedbackloop op die ons helpt om op maat gemaakte tools te ontwikkelen voor elk behoeftenprofiel, ook in de toekomst."

Op deze manier houdt STILL de tijd als digitaal lerende organisatie bij met intelligent kennismanagement. Uit de veilig beheerde data zal een veelheid aan nieuwe producten voortkomen. 

Logistics 4.0 praktisch uitgevoerd
Met dit klantenproduct maakt STILL van een van de belangrijkste trends van Logistics 4.0 een praktische routine: mensen en intelligente systemen werken samen binnen een ‘sociaal netwerkindustrie’. Dit zijn industrieel op elkaar afgestemde sociale netwerken waarin mensen en cyberfysische systemen met elkaar samenwerken. Deze digitale samenwerkingsplatforms maken geheel nieuwe datagebaseerde businessmodellen mogelijk - ook en vooral in de context van het industriële internet van de dingen. De tijd- en werkbesparing die zo wordt bereikt, biedt bedrijven en hun klanten aanzienlijke extra voordelen.

Maximale gegevensbeveilging
Maar gegevensbeveiliging is het probleem boven alles. Voor klanten is databeveiliging - naast transparantie en efficiëntie - één van de belangrijkste aspecten van Logistiek 4.0. Elke klant specificeert zelf welke van de in zijn bedrijf gegenereerde gegevens in elke STILL neXXt toepassing terechtkomt. STILL zorgt ervoor, nu en in de toekomst, dat het digitale ecosysteem een hoog bedieningscomfort koppelt aan maximale veiligheid. Zoals de recente datalekken in sociale netwerken laten zien: openheid in een digitaal ecosysteem en externe veiligheid zijn de twee zijden van dezelfde medaille.