Kies een andere taal om inhoud voor uw locatie te zien:
08.02.2018

Overtuigende vlootbeheer oplossingen van STILL

Innovatieve software en deskundig advies

Vlootbeheer wordt steeds belangrijker voor een efficiënte magazijnlogistiek. Op CeMAT 2018, van 23 tot en met 27 april in Hannover, bevestigt STILL zijn reputatie als toonaangevende leverancier op dit gebied - met webapplicaties van de online portal STILL neXXt fleet en een deskundig intralogistiek advies.

Een groeiend bedrijf is een gezond bedrijf. Een groeiend succes betekent echter ook extra druk op de intralogistieke processen. Waar een handvol hef- en magazijntrucks nog relatief eenvoudig te beheren is, wordt een efficiënt vlootbeheer beduidend uitdagender naarmate de vlootomvang toeneemt. Zeker in verzadigde, concurrerende markten biedt een efficiënt vlootbeheer merkbaar concurrentievoordeel. Geoptimaliseerde en intelligent beheerde vloten bepalen in toenemende mate wie de concurrentieslag wint.

Twee pijlers
Als het aankomt op een efficiënt vlootbeheer bouwt STILL op twee pijlers: intelligente software tools en een gedegen intralogistiek advies. Met de software tools hebben STILL-klanten altijd en overal ter wereld hun vloot kunnen controleren en beheren. Voor het een deskundig advies staat een team van experts paraat, zodat de vloot en de specifieke klantenwensen in detail kunnen worden geanalyseerd om tot de meest optimale oplossing te komen.

Ruim 100.000 trucks
Wereldwijd worden inmiddels meer dan 100.000 trucks beheerd met STILL softwareoplossingen. Met STILL neXXt fleet biedt de specialist nu een innovatieve, krachtige en gebruiksvriendelijke online portal, die toegang biedt tot verschillende webapplicaties.

De nieuwe portal biedt klanten toegang tot negen applicaties met verschillende functionaliteiten. Voor de facturatie wordt een abonnementsmodel gebruikt, waarbij elke applicatie gedurende 30 dagen gratis getest kan worden. Voor klanten biedt de opsplitsing in verschillende applicaties, in combinatie met het abonnementsmodel een groot voordeel: een klant kan zich flexibel abonneren op die applicaties die echt nodig zijn, en hoeft dus niet te betalen voor grote softwaresuites, waarvan slechts enkele functionaliteiten worden gebruikt.

“Met STILL neXXt fleet hebben we een future proof platform ontwikkeld, dat eenvoudig te gebruiken is en onze klanten continu nieuwe digitale mogelijkheden biedt. Een optimaal vlootbeheer is zo gegarandeerd; nu en in de toekomst”, zegt Philipp Schmidt, Hoofd Product Management Applications & Services bij STILL.

Groeiende vraag naar advies
Naast een groeiende behoefte aan efficiënte vlootbeheersystemen, stijgt de vraag naar gedegen intralogistiek advies. Precies daarom breidt STILL zijn adviesteam geleidelijk uit. Momenteel staan vijf experts garant voor advies op maat in zeven landen. Gedurende de komende twee jaar zal het team verder groeien naar 30 consultants. “We zijn blij met de groeiende vraag naar onze intralogistieke adviesdiensten. Met de uitbreiding van ons team van experts kunnen we ook op de lange termijn succesvol blijven voldoen aan de hoge vraag”, aldus Marina Hein, Hoofd Intralogistics Consulting bij STILL.

Het advies zelf is even gevarieerd als de toepassingsprofielen en behoeften van de klant. Of het nu gaat om het optimaliseren van een bestaande vloot, of het ontwerpen en implementeren van een compleet nieuwe intralogistieke oplossing; de experts van STILL bieden altijd een gedegen oplossing. Aan de basis daarvan staat altijd een nauwkeurige analyse van de huidige situatie, waarvan de bevindingen duidelijk aan de klant worden gepresenteerd en worden besproken. Uiteraard worden daarbij tevens de diverse oplossingen en aanbevelingen doorgenomen.


'Indrukwekkend resultaat'
Een van de vele tevreden klanten is Schwarzmüller GmbH. De toonaangevende Oostenrijkse full-service dienstverlener voor trailers en andere getrokken bedrijfsvoertuigen schakelde het adviesteam van STILL in toen zeven bestaande magazijnen werden samengevoegd tot één centraal logistiek centrum. Een bijzondere uitdaging was de zeer grote verscheidenheid aan artikelen, bijna 6.000, inclusief een grote diversiteit aan ladingdragers.

Na een zorgvuldige analyse en de bespreking van diverse oplossingen werd een logistiek centrum gecreëerd met verschillende opslagruimtes, die aan de productie gekoppeld zijn via een maatwerk goederentrein concept. “Door als partners samen te werken, hebben we niet alleen een geweldig concept ontwikkeld, maar ook onze medewerkers voor de zaak weten te winnen. Samen bereiken we nu ons doel – het resultaat is echt indrukwekkend. We beschikken nu over een premium warehouse, passend bij onze premium voertuigen”, aldus Lenz Müller, verantwoordelijk projectmanager bij Schwarzmüller.